اگر منظور شما از 'فرسایش پوست پیازی' همان فرسایش سطحی پوست است که قبلاً توضیح دادم، در درس علوم معمولاً به این موارد پرداخته میشود:
1. **ساختار پوست:** لایههای مختلف پوست (اپیدرم، درم، هیپودرم) و وظایف آنها.
2. **محافظت پوست:** پوست به عنوان یک سد دفاعی در برابر عوامل خارجی عمل میکند.
3. **آسیبهای پوستی:** انواع آسیبها مانند خراشیدگی، بریدگی، سوختگی و چگونگی ترمیم آنها.
فرسایش پوست پیازی در واقع نوعی آسیب سطحی به لایه خارجی پوست (اپیدرم) است که در اثر سایش یا اصطکاک رخ میدهد. این فرسایش میتواند باعث از بین رفتن لایه محافظ پوست شده و آن را در برابر عفونت و آسیبهای بیشتر حساس کند.
سوال۱۱ معرکه میدی؟