سلام متنشو به معلمم فرستادم نمره کامل داد خیالت تخت
**[شروع ]**
«سلام. من [نام خودت] هستم. امروز میخوام از کسی بگم که قلبهای زیادی رو با کلامش گرم کرد؛ کسی که در سادهترین شرایط، بزرگترین حماسهها رو رقم زد. بیایید برای چند لحظه، برگردیم به روزهای سخت اما امیدوارانه...»
**[بدنه اصلی ]**
«شنیدم که میگفتند: 'ما مامور به ادای تکلیف هستیم، نه نتیجه.' این جمله برای منی که هنوز در مسیر یادگیریام، دنیایی از حرفه. امام عزیز ما، در اوج توفانها، مثل کوه ایستاد؛ نه برای قدرت، بلکه برای مردم. کتابهای خاطراتش رو که ورق میزنی، میبینی اون مرد بزرگ چقدر با بچهها مهربون بود و چقدر به آینده ما دانشآموزها امید داشت. اون به ما یاد داد که اگه ایمان داشته باشی و تلاش کنی، غیرممکن، فقط یه کلمه تو دیکشنری آدمهای ناامیده.»
**[پایانبندی ]**
«این روایتِ یک زندگیه که هنوز هم میتونه چراغ راه ما باشه. بیایید ما هم صدای حماسه باشیم؛ صدایی برای حقیقت، برای ایران.