ببین چشم ما فقط میتونه نور های بخش مرئی رو ببینه ولی نوری که کنترل تلوزیون داره فروسرخه و چشم ما نمیتونه اونو ببینه چون ژول موج بیشتری از نور مرئی داره (انرژی کمتری داره) اما اگه با دوربین گوشی نگاش کنی میتونی اون نور فرو سرخ رو ببینی پس میشه گفت که دوربین موبایل طول موجش رو کاهش میده